האם הזרקת שומן עצמי היא ההתערבות הטובה ביותר?

במהלך השנים האחרונות הזרקות שומן עצמי זכו לפופולאריות גבוהה, שרק הולכת ומתחזקת. אכן, ישנם יתרונות ברורים להליך של “שניים באחד” – גם שאיבת שומן וגם מילוי, חיטוב או שחזור, ועוד עם חומר טבעי המגיע ישר מהגוף. יחד עם זאת, למרות שנראה שעל פניו מדובר בהליך פשוט, כדאי וטבעי יש לו גם כמה חסרונות שכדאי להכיר. בשורות הבאות נבחן מספר הליכים אסטטיים שבהם יכול לשמש שומן עצמוני, נראה את הפלוסים והמינוסים שלו, ונבין מתי זה באמת מתאים.

שומן עצמי למילוי קמטים ושפתיים

הזרקות של חומרי מילוי הינן נפוצות מאוד להחלקת קמטים בפנים, לקבלת מראה יותר חושני של השפתיים, למילוי נפחים וכדומה. אכן, בעזרת ההזרקות ניתן למלא ולהחליק קמטים, למלא שקעים שהופיעו מתחת לעיניים, לעצב מחדש את צורת הלחיים, ולהשיב את המראה הטוב לאזורים בפנים שאיבדו נפחים. אין ספק כי שומן עצמי הוא חומר מצוין עבור הזרקות לפנים, בהיותו טבעי ומוביל לתוצאות מיטביות בשחזור נפחים.

מצד שני, יש להבין כי שליש עד שני שלישים מהשומן המוזרק נספג ונעלם בגוף. כמו כן, מאחר ומדובר בהליך הכולל שאיבה ומיצוי של השומן יש לבצעו תחת הרדמה בחדר ניתוח מאחר ומדובר בהליך הכולל שאיבה ומיצוי של השומן, בחלק מהמקרים הוא יבוצע בהרדמה כללית והשימוש בשומן העצמי לטיפול בקמטים יהווה חלק מניתוח, כך שהשימוש בשומן עצמי לטיפול בקמטים יהווה חלק מניתוח פנים או ניתוח אחר. לאור הנתונים הללו ישנה לא פעם העדפה לחומרי מילוי המבוססים על חומצה היאלורונית, כאשר הזרקות של שומן עצמוני מהוות תוספת להתערבויות אחרות המצריכות חדר ניתוחים.

שומן עצמוני לטיפול בצלקות

הנתונים שנאספו עד כה מעידים כי עם שומן עצמוני ניתן להביא לשיפור במראה של צלקות, ובעיקר צלקות דבוקות או שקועות. השומן המוזרק לאזור מרכך ומעדן את הצלקת, וקיימים גם דיווחים על עידוד תהליכים שיקומיים. מאידך, יש להדגיש כי המידע בתחום עדיין אינו שלם ומצוי במחקרים.

שומן עצמי לקוביות בבטן

בטן מעוצבת ושטוחה היא משאת נפשם של רבים אבל לא כולם מצליחים להשיג את התוצאה המקווה באמצעות תרגילי כושר – לפעמים כי המוטיבציה לא מספיק גבוהה או שההתקדמות אינה ניכרת מספיק. הבשורות הטובות הן שעם שומן עצמוני ניתן במקרים מסוימים להשיג בטן מעוצבת, כאשר הוא מתלווה אל שאיבת שומן. מדובר בניתוח בו מסירים מאזור הבטן את עודפי השומן ובשלב הבא משתמשים בשכבות השומן שנותרו ליצירת “קוביות” שמדמות בטן שרירית, הדוקה וחטובה. יחד עם זאת, ראוי להדגיש שבניתוח הזה אמנם משתמשים בשומן עצמוני, אבל לא בהזרקה.

הטופס ששלחת נשלח בהצלחה!

נחזור אליך בהקדם.