עיצוב קו הלסת והצוואר

עיצוב קו הלסת והצוואר

אומרים שליופי אין גיל, והיום, כאשר עומדות בפנינו אפשרויות רבות מספור לשיפור מראה הפנים ולהשבת המראה הצעיר והמתוח – הגיל כבר באמת אינו משחק תפקיד משמעותי. כל אישה ואיש בכל גיל רוצים להיות יפים, וחשוב מכך, להרגיש יפים. יש גברים ונשים שמביטים בסימני הגיל בסלחנות ובקבלה ואוהבים את המראה שנשקף להם במראה, ולעומתם יש גברים ונשים רבים החשים כי תיקון קוסמטי קטן יכול לשפר פלאים את המראה שלהם ואת הביטחון העצמי שלהם. לנשים וגברים אלו מציע היום עולם הרפואה האסתטית מגוון עצום של טיפולים והליכים שיכולים ליצור שינוי משמעותי בזמן קצר, ועיצוב קו הלסת והצוואר הוא אחד מהם.

מהו עיצוב קו הלסת והצוואר?

ככל שחולפות השנים עור הפנים והצוואר שלנו מאבד מן האלסטיות שלו ונוצרת התרופפות בעור המלווה בצניחה שלו. למעשה, עד גיל 45 אנו מאבדים כ-25% מריכוז הקולגן בעורנו, ורואים זאת. לצד זאת, מתרחשת בגופנו באופן טבעי ספיגת עצם שאף היא תורמת להתרופפות קו הלסת והצוואר ולטשטושו. התהליך הזה מתחיל בגיל שונה בעבור כל גבר או אישה, וישנו גם שוני רב במידת הצניחה ובמראה הכללי המתקבל כתוצאה מכך. נשים וגברים רבים חשים כי תהליך זה גורם להם להיראות פחות יפים ופחות צעירים והם מבקשים לשנות את המצב. לצורך כך, עומדות בפניהם אפשרויות שונות, שעליהן נרחיב כאן.

טיפול בעזרת מיכשור רפואי – אולטרפי  

לאלו המבקשים להימנע מהליך כירורגי לשיפור מראה קו הלסת והצוואר – מומלץ להכיר את טיפול האולטרפי, שהוא אינו פולשני ומציג תוצאות נאות למטופלות ומטופלים הסובלים מהידלדלות ועודף עור באזור זה בגופן. מכשיר האולטרפי המשמש להליך זה הוא מכשיר המבוסס על גלי קול בתדירות גבוהה (אולטרה סאונד) והוא מאושר לשימוש על ידי ה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקאית, מה שמעיד על איכותו ועל רמת הבטיחות הגבוהה שלו.

מכשיר האולטרפי מסוגל לייצר חום במיקומים מדויקים, וכך הוא מאפשר לחמם את שכבר העור העמוקה בדיוק לטמפרטורה הנכונה שתגרום לה להגביר את ייצור הקולגן הטבעי באזור. הקולגן הוא החומר שממצק ומייצב את העור, והגברה של הפרשתו תביא עם הזמן להתמצקות קו הלסת והצוואר, וכל זאת ללא ניתוח וללא הזרקה של חומרים מלאכותיים. כך למעשה טיפול באמצעות אולטרפי יוצר גירוי של גופנו ומעודד אותו לחזק את עור הפנים והצוואר באופן טבעי והדרגתי. 

התוצאות של הטיפול צפויות להתחיל להיראות לאחר כחודש עד חודש וחצי מיום הטיפול הראשון, והן צפויות להתגבר בחודשים הבאים, שכן הגוף עצמו הוא זה שממשיך בפעולת מיצוק העור גם זמן רב לאחר הגירוי באמצעות מכשיר האולטרפי. כך תוצאות הטיפול נשארות במשך זמן רב (ואפילו שנתיים-שלוש) וברבים מהמקרים לא נדרשים טיפולים נוספים על מנת להגיע למטרה הרצויה במשך תקופת זמן זו.

כפי שכבר כתבנו, מאחר והטיפול באולטרפי הוא אינו טיפול פולשני, הוא אינו נחשב למכאיב במיוחד. גם ההחלמה מההליך צפויה להיות קלה ומהירה בעבור רובן המכריע של המטופלות והמטופלים. עם זאת, חשוב לזכור כי על אף שטיפול זה מומלץ במיוחד לטיפול באזור קו הלסת והצוואר, הוא מתאים פחות למצבים של רפיון משמעותי בעור, כזה שמגיע בגילאים המאוחרים יותר ודורש טיפול אפקטיבי יותר.  

הזרקת חומרי עיצוב – רדיאס, סקולפטרה וסקין בוסטר

הזרקה של חומרי עיצוב היא פיתרון מצוין לאלו שחשים כי קו הלסת שלהם זקוק לחיזוק ולייצוב, וגם כאן מדובר בהליך שהוא אינו ניתוח, ועל כן רבים מעדיפים אותו. כאשר אנו מדברים על הזרקה של חומרי עיצוב לצורך יצירת מראה חלק, מהודק וצעיר יותר, חשוב שנתייחס לסוגים השונים של החומרים המשמשים לצורך כך, שיש להם יתרונות וחסרונות שונים. 

רדיאס, למשל, הוא חומר מילוי המבוסס על קלציום הידרוקסיל אפטיט (סידן) שנמצא בגופנו גם באופן טבעי. הרדיאס מוזרק אל העור לאחר שהאזור אולחש, הוא משמש למילוי קמטים, להענקת נפח ולעיצוב קו הלסת. הוא אף מעודד יצירת קולגן טבעי במקום ההזרקה. תוצאות ההזרקה הן מיידיות, אך לאחר כמה שבועות השינוי נראה ברור יותר, והוא צפוי להחזיק מעמד כשנה, פחות או יותר.  

חומר אחר שכדאי להכיר הוא סקולפטרה, שהוא חומר חדש ביוסטימולטור, המוזרק לאזור המטופל ומעודד אף הוא ייצור מוגבר של קולגן, מהדק את הרקמות ובכך חושף את קו הלסת שאבד. בהזרקת החומר, מוחדרים מתחת לעור חלקיקים הנקראים PLLA (חומצה פולית לקטית) ואלו מעוררים תגובה של הגוף המתבטאת בסופו של דבר בייצור מוגבר של קולגן. מחקרים בתחום קובעים כי סקולפטרה מעלה את ריכוז הקולגן ברקמת העור בעד 66%, שזהו שיעור גבוה הרבה יותר מחומרי מילוי אחרים. כך, מעבר לתוצאה המיידית של ההזרקה, האזור המטופל צפוי להמשיך ולהתחדש בצורה בריאה וטבעית ולייצר קולגן בכמות משמעותית שימשיך למצק את העור הרפוי באזור קו הלסת והצוואר לאורך זמן.

סקין בוסטר הוא חומר מילוי נוסף אשר נותן מענה לצוואר מקומט. חומר זה, בשונה מהחומרים שהוזכרו למעלה, הוא חומר המוזרק לשכבת הדרמיס, שהיא השכבה העליונה בעור, ולא לשכבות עמוקות יותר של העור. חומר זה מעניק לעור הפנים ריענון ולחות והוא תורם למיצוק העור ולהעלמת קמטוטים ונזקי עור שטחיים, כמו צלקות אקנה ונזקי שמש, וכל זאת באמצעות יכולתו לספוח כמויות מים גדולות שממלאות את כל אותם שקעים. הסקין בוסטר מבוסס על חומצה היאלורונית, ולאחר הזרקתו לאזור המטופל, הוא יגרום לעור להיראות זוהר וחלק יותר, ובהמשך הוא אף אמור לעודד יצירת קולגן טבעי. בדרך זו ניתן לטפל באזור הצוואר, להעלים בו כתמים וקמטוטים ולהשיב לו את הרעננות והחיות.

פרוצדורות ניתוחיות – שאיבת שומן מהסנטר והצוואר בהרדמה מקומית וכללית

פיתרון אחר לבעיות אסתטיות באזור קו הלסת והצוואר הוא בחירה באפיק הניתוחי. אפיק זה אמנם כרוך בהכנה מורכבת יותר, בהרדמה מקומית או כללית ובתהליך החלמה ארוך יותר, אך במקרים מסוימים הוא יכול להפיק תוצאות טובות יותר.

ההליך הרפואי הראשון שכדאי להזכיר בהקשר זה הוא שאיבת שומן מאזור הסנטר, שנועד לענות על בעיית “הסנטר הכפול” שרבים מאתנו מכירים ולא אוהבים. המראה המתקבל כתוצאה מעודף שומן בסנטר הוא כבד, עייף וזקן, והוא מפריע לאנשים רבים. אמנם, הצטברות שומן מקושרת לרוב למשקל גוף גבוה, אך לעתים מדובר במבנה מולד או בהצטברות עיקשת של שומן שאינה מגיבה לדיאטות השונות, ואז נדרש הליך ניתוחי לשם הסרתו. 

שאיבת שומן מהסנטר מתקיימת לרוב תחת הרדמה כללית והיא אורכת כשעה. במהלך הניתוח מבוצעים חתכים קטנים באזורים המותרים שמאחורי האוזניים ומתחת לסנטר, ודרכם מתבצעת שאיבת השומן העודף. לאחר הסרת התחבושות ניתן יהיה לראות מיד את השינוי – סנטר מוצק ומעוצב יותר וקו לסת חד וברור יותר.

הליך רפואי דומה הוא הליך שאיבת שומן מהצוואר, שבחלק מהמקרים משולב עם הליך שאיבת השומן מהסנטר. עור הצוואר נוטה אף הוא לפעמים לצבור עודפי שומן עקשניים, ואלו פוגעים בנראות שלו ויוצרים מראה עייף. הפיתרון לכך הוא שאיבת השומן העודף מהאזורים הבעייתיים הללו. גם כאן מבוצעים חתכים זעירים מתחת לסנטר ומאחורי האוזניים, כך שאין סיבה לחשוש מצלקות בולטות וחשופות, ודרכם מתבצעת השאיבה.

במקרים מסוימים, ובעיקר בקרב אנשים שעורם רפוי וחסר אלסטיות, אם בשל גילם המבוגר ואם בשל סיבות אחרות, נדרשת השלמה לפעולת שאיבת השומן, והיא מתיחת עור הצוואר. אצל אנשים צעירים, העור צפוי להימתח בחזרה מסביב לצוואר המעוצב, אך אצל אנשים מבוגרים, השאיבה עלולה ליצור מראה של עור נפול ומדולדל, וניתן למנוע זאת באמצעות שילוב הליך מתיחת צוואר בהליך השאיבה עצמו.

אז אם גם אתם מביטים במראה בחוסר נוחות, גונבים מבט מטה לעבר קו הלסת והצוואר ומתגעגעים למה שהיה פעם, מסתובבים מעט ימינה ושמאלה ובוחנים את פרופיל הסנטר שלכם – דעו כי יש לכם פיתרון, ולא אחד, אלא כמה וכמה. אתם מוזמנים להתייעץ ולקבל את המענה המושלם בשבילכם.     

תשובות לשאלות נפוצות

שאלה:

מהו עיצוב קו הלסת והצוואר?

תשובה:

ככל שאנחנו מתבגרים, עור הפנים והצוואר שלנו מאבד מן האלסטיות שלו ונוצרת התרופפות ואף צניחה שלו. למעשה, עד גיל 45 אנו מאבדים כ-25% מריכוז הקולגן בעורנו, שהוא החומר ששומר על גמישות עורנו, ויחד עם ספיגת עצם המתרחשת בגופנו באופן טבעי, נוצרים עם השנים התרופפות וטשטוש קו הלסת והצוואר. נשים וגברים רבים חשים כי תהליך זה גורם להם להיראות פחות יפים וצעירים והם מבקשים לשנות את המצב. לצורך כך, עומדות בפניהם אפשרויות שונות – מיכשור רפואי, הזרקת חומרי עיצוב והליכים ניתוחיים.

שאלה:

כיצד ניתן להגביר התחדשות טבעית של תאי הקולגן בקו הלסת והצוואר?

תשובה:

האפשרות לעודד את גופנו לייצר מחדש כמויות מוגברות של קולגן באזור ממוקד בגופנו יכולה להחזיר לעור את הגמישות והחיוניות שלו ולגרום לו להיראות מתוח וצעיר יותר. הזרקה של חומרי עיצוב כגון רדיאס, סקולפטרה וסקין בוסטר ושימוש במכשיר אלטרופי הם אמצעים מצוינים לעידוד ייצור הקולגן באזור הלסת והצוואר, גם תקופה ממושכת לאחר ביצועם. 

שאלה:

כיצד ניתן להיפטר מעודפי שומן באזור הלסת והצוואר?

תשובה:

אם אתם סובלים מהצטברות של שומן באזור הצוואה והלסת, ובעיקר באזור הסנטר, מה שמכונה “סנטר כפול”, כדאי לכם לשקול את הפיתרון הניתוחי של שאיבת שומן. בהליך שאיבת השומן מהסנטר והצוואר ניתן ליצור שינוי משמעותי במראה העור ותווי הפנים, והצלקות הן זעירות ומוסתרות היטב.

שאלה:

אילו חומרי עיצוב מתאימים לעיצוב קו הלסת והצוואר?

תשובה:

שלושת החומרים המובילים היום בעיצוב קו הלסת והצוואר הם רדיאס, סקולפטרה וסקין בוסטר. חומרים אלו נבדלים זה מזה במידת האפקטיביות שלהם והם מבוססים על חומרים שונים, כגון חומצה היאלורונית וקלציום. חומרים אלו מוזרקים לאזורים הדורשים טיפול ותורמים מיידית למיצוק העור, ולאחר מכן הם ממשיכים לעודד יצירת קולגן טבעי שממשיך בפעולת המתיחה והרענון של העור. 

שאלה:

מהו מכשיר האולטרפי?

תשובה:

המכשיר הרפואי אולטרפי מבוסס על גלי קול בתדירות גבוהה (אולטרה סאונד) והוא מאושר לשימוש על ידי ה-FDA. המכשיר מחמם, בצורה שאינה פולשנית, את שכבת העור העמוקה לטמפרטורה המדויקת שבה מוגבר ייצור הקולגן, וכך בתקופה שלאחר הטיפול ניתן לראות שיפור הדרגתי ברמות המיצוק והגמישות של העור באזור קו הלסת והצוואר.  

הטופס ששלחת נשלח בהצלחה!

נחזור אליך בהקדם.